28. august 2010

Endelig "hjemme"

Mye har skjedd siden sist jeg skrev. Etter en utrolig hyggelig velkomst med blomster og store smil er jeg endelig hjemme hos vertsfamilien min. De to små jentene er nydelige, og det samme er huset. Jeg bor i et veldig fint område like ved en stor elv i byen Waterville, en liten by med ca. 2000 innbyggere.

Det har nå gått ca. én uke, og ting begynner å falle på plass. Jeg har vært på skolen og valgt fag, fått skolebøker og kjøpt inn alt som trengs av skoleutstyr. Det var ikke så mye å velge i når det kommer til fag, men utenom de obligatoriske fagene som fransk, matte, engelsk osv. har jeg valgt kunst, eller Arts Plastiques som det heter. Jeg fikk se rommet hvor faget blir holdt, og det virker utrolig spennende.

Jeg har også endelig fikset visum (etter mye problemer, da jeg reiste uten godkjent visum), lagt på plass klær og ting i skuffer og skap på rommet, og fransken blir bare bedre og bedre for hver dag.

For noen dager siden tok vertsfaren meg med på en "fjelltur". Jeg vet ikke helt om en ville kalt det fjelltur i Norge, men etter en ca. 30 minutter lang gåtur gjennom en flott skog, var vi på toppen av Mont Pinacle. Det var flott utsikt og veldig fint vær. En veldig fin tur!

Image and video hosting by TinyPic
Den fine skogen vi gikk tur i.

Image and video hosting by TinyPic
Vertsfaren min.

Image and video hosting by TinyPic
De små toppene i horisonten der er faktisk USA, ble jeg fortalt!

Image and video hosting by TinyPic
Gleder meg til å dra hit i høst, for da er alle trærne gule og røde!

På mandag begynner jeg på skolen, og jeg er veldig nervøs. Har blitt advart om at jeg ikke kommer til å forstå stort mye av det som blir sagt, men heldigvis får jeg en "hjelpeperson" som skal vise meg rundt og hjelpe til de første dagene. Ønsk meg lykke til!

(Skal legge ut bilder av familien og huset i neste innlegg!)

1 kommentar:

  1. lukke til!!!!!!!!!!! kult med dei USA-fjella. litt sånn løvenes konge - "alt du her kan se vil en gang bli ditt, bortsett fra de fjellene borte i horisonten". hehehe

    SvarSlett