31. august 2010

Første skoledag

Første skoledag er endelig overstått. Pjooh. Mye stress, sinnsykt mange folk og litt trøbbel. Dagen begynte så fint med at jeg hadde fått feil klokkeslett og sted for hvor jeg skulle bli hentet av skolebussen, og jeg ble stående først en halvtime og vente (med masse nerver for hvordan dagen kom til å bli), før jeg fikk snakket med Line (vertsmoren min) og ble kjørt til skolen.

Da jeg endelig kom meg til skolen ble førsteinntrykket akkurat som jeg hadde sett for meg i hodet. Jeg kommer inn i gangen med hundrevis av skaper, står helt alene og det er folk OVER ALT. Det var som å komme inn i en dyrepark. Etter litt frem og tilbake finner jeg skapet mitt, hekter på hengelåsen min og legger fra meg tingene.

Så var det videre til biblioteket hvor jeg hadde blitt fortalt at en ”liten hjelper” skulle hente meg. Etter litt venting endte jeg opp med en liten gjeng med jenter som resten av dagen var utrolig hyggelige og snille. De viste meg hvor klasserommet mitt var, og jeg hadde min første time.

Jeg ble utrolig glad da jeg så at første time var engelsk. Jeg forsto alt som ble sagt og læreren var utrolig, utrolig hyggelig. Veldig pedagogisk, morsom og hyggelig. Det viste seg også at hun var ansvarlig for meg, type klassekontakt. Gleder meg til å ha flere engelsktimer med henne!

Neste time var matte. Jeg vet ikke helt om det er en bra ting, men jeg ble SKJOKKERT over hvor tullete mattelæreren var. Det var som å ha Ace Ventura i matte. Kanskje til og med mer tullete. Jeg hadde ikke blitt sjokkert om han hoppet opp på kateteret og begynt å snakke med rumpa. Hva han heter vet jeg heller ikke, for han byttet navn så mange ganger at jeg ikke fikk med meg hvilket som var riktig. Først var det Michael, så var det noe annet, og så ville han at jeg skulle kalle ham for Master, for det ga ham en behagelig følelse i hjertet. Jeg finner nok utav det til slutt… Han var i alle fall flink til å få oss til å le, men hvor flink han er til å lære oss matte vil nok vise seg i løpet av de neste ukene.

Etter to timer (en klassetime varer mye lenger enn en time i Norge) var det lunsj. Jeg ble invitert til å spise lunsj sammen med de samme jentene som viste meg rundt på skolen og jeg hadde en kjempehyggelig pause. Vi sammenlignet timeplaner, snakket om hvordan drømmeballkjolen så ut, og jeg fikk en oversikt over hvem som var ”hot” og hvem som var ”not” av guttene. Maten var også god, og faktisk ikke type fast food. Du kunne ta salat, dessert, frukt, suppe, middagstallerken og diverse drikke. Hver dag har forskjellig ”hovedinnhold”.

Resten av dagen hadde jeg naturfag og historie. Mye snakking, jeg forstod ingenting og timene var egentlig ganske kjedelige.

Så var det bussen hjem, og denne gangen var det faktisk en buss til meg. Jeg klarte selvfølgelig å sette meg på en uskreven fast plass, og fikk en ganske ubehagelig ”this seat is taken”-opplevelse, men jeg lærer meg forhåpentligvis etter hvert hvor jeg kan sette meg. Ingen lo av meg eller kastet mat på meg, så jeg overlever.

Får håpe bussen kommer og henter meg i morgen, og at det ellers blir en fin dag.

1 kommentar:

  1. Kjempekjekt å lese om koss du har det!!! :D Glede meg hele tiden te nytt innlegg!

    SvarSlett