24. september 2010

Hjemmelaga knekkebrød!

Etter et mislykket besøk i butikken på leting etter noe annet enn loff og et rop om hjelp på facebook, sitter jeg nå med et ferskt knekkebrød med skinke, salat, paprika og agurk. Nam. Fant forresten Revita knekkebrød på et litt større supermarket, så nå kan jeg overleve et år i Canada likevel.

Oppskriften jeg brukte:
3,5 dl sammalt rug (var ikke å finne, så jeg brukte grovt mel)
3,5 dl havregryn
1,5 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 dl kli
1 dl valnøtter
1 st salt
7 dl vann

Putt alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin. Ta deigen og fordel den utover to stekebrett slik at de fyller hele brettet. Sett i ovnen 180 grader i ca. 10 minutter. Skjær de to store knekkebrødene i passe knekkebrødstørrelse, med en pizzaskjærer e.l. Sett tilbake i ovnen og stek i 30 minutter. Legg knekkebrødene på rist og sett i ovnen med døren litt åpen i ca 15 min. Da får du harde, sprø knekkebrød.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

I morgen reiser jeg til Montréal. Gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar