6. mai 2011

Sol, påske og franskeksamen

Vi har hatt mange fine dager her borte i det siste med temperaturer godt over tjue grader. Det er vært stekende sol hele forrige helg, og jeg har lugget ute på terrassen i flere timer til sammen i bikini. Herlig!

Lørdags kveld hadde jeg som bursdagsgave til Martin invitert ham og Line ut på restaurant. I god tro (i alle fall Martin) ble de med på noe de trudde skulle være bare oss tre, men det de ikke visste var at jeg hadde organisert en overraskelse som var at store deler av slekta også var der. Alt funket ikke heeelt som planlagt, og Line hadde en liten anelse om at vi ikke skulle være alene, men bursdagsbarnet ble overrasket, og det er jo det aller viktigste! Kjempehyggelig kveld med god mat.





Søndagen var det atter en gang kjempeflott vær ute. Siden ingen av oss var hjemme i påsken hadde vi satt av søndags ettermiddag til en liten påskefeiring oss fem. Jeg gjemte norske påskeegg (noe som virkelig ikke er vanlig her borte) i hagen og vi koste oss med norsk snop og masse sol.







Ellers ble det mye forberedelser til skriftlig franskeksamen gjennom helgen og hele uken frem til i dag. Det er helt ubeskrivelig herlig å være ferdig, og om det så har gått bra eller ikke, så har jeg ikke alle fall gitt mitt beste og er fornøyd med det. Jeg fikk god tilbakemelding på prøveeksamen, og sto med 71 % (B), så hvis det gikk like bra denne gangen burde jeg klare å stå. Jeg håper inderlig at jeg klarer det, men det får jeg ikke vite før i slutten av juli en gang, da eksamenene blir sendt til jeg-vet-ikke-hvor for å bli evaluert. Tenk, for siste gang i år har jeg skrevet en tekst i fransk skriftlig. Du aner ikke hvor godt del føles.

Nå må jeg hoppe til sengs, for i morgen tidlig klokken fem blir jeg hentet for å dra videre til Toronto med skolen. Gleder meg kjempemasse, og kommer som alltid med oppdateringer når jeg kommer hjem!

À bientôt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar