4. mars 2011

Ut på nye eventyr

Tirsdag ettermiddag hoppet jeg inn i bilen sammen med Céline, Bruno, Maxime, Mélanie, Kari og Caro som er mine tanter, onkler og søskenbarn her borte. Etter en tre timer lang biltur endte vi opp i den koselige byen Grand-Mère hos en hyggelig dame som drev et bead and breakfast. Huset var helt nydelig, og hvert rom hadde sitt eget lille tema. Det var allerede ganske sent på kvelden, og etter litt Monopol hoppet vi til køys og drømte søtt om morgensdagens lille eventyr.

Jeg forelsket meg helt i dørhåndtakene.

Lenge siden jeg har sett et så koselig hus.

Kari og Caro, tvillingsøskenbarna mine.

Caro :)

Jeg vant med hotell på Rådhusplassen og Ullevål Hageby (husker ikke hva det het her borte) og klarte som alltid å spille til meg alle tågstasjonene.

Bruno og Maxime.

Vi våknet tidlig neste morgen til fruktsalat og bananpannekaker (fantastisk godt), og da alle var gode og mette tok vi på oss boblebuksene og vinterjakken og kjørte til Club Hosanna. Gjett hva vi skulle gjøre? Hundekjøring! Vi hadde nydelig vær, og det hele var bare helt ubeskrivelig. Hadde min egen slede mesteparten av tiden, og jeg nøt hvert eneste sekund. Legg forresten merke til den kule "snøbilen" vi kjørte for å komme oss opp til løypene. Oppfunnet på 30-tallet, men den vi kjørte er fra 50-tallet.

Jeg har i alle fall aldri sett noe slik før!



Caro, Kari og Céline

Det var ganske humpete, men mest gøy!

Hundene var kjempefine.

Vi var med og festet hundene til sleden.



Solen skinte selv om gradestokken viste minusgrader.

Åh, se så fint!



Vind i håret ble erstattet med vind i pelsen. Det gikk ganske fort av og til!

Det var sååå kjekt!

Caro, hund1 og hund2.

Hele familien + meg.

Sykt søte valper som en dag skal bli store og sterke.

Jeg har aldri vært noe hundemenneske, men disse valpene gjorde unntak.

Max (hundeføreren) and me.

Etter en rask lunsj var det tid for dagens andre aktivitet. Sammen med en gjeng franskmenn fikk vi en omvisning (om jeg kan kalle det det) i skogen hvor det ble vist hvordan de jakter på forskjellige dyr. Faktisk veldig interessant! Også veldig kult at vi ble tildelt truger av den gamle sorten mens vi trasket rundt i skogen. Det gikk forresten opp for meg hvor sinnsykt annerledes fransk-fransk er, og jeg gleder meg bare enda mer til å komme hjem og snakke kulere fransk enn alle andre til sammen! Den franske familien hadde forresten aldri før prøvd truger, og da vi skulle opp en litt glatt bakke falt hele gjengen og klarte absolutt ikke komme seg opp. Det var som å se noen gå på skøyter for første gang, og jeg tok meg selv i å tenke "europeere...." og kom på at jeg faktisk var en selv. Det er vel bare et tegn på at jeg er ferdig integrert.

Ble overrasket over hvor bra de funka. Legg forresten merke til forskjellen på størrelsen.

Det var iiiskaldt.

Én av veldig mange forskjellige teknikker.

Blå himmel!

Nydelig natur.

Helge gjengen. Fra venstre: Maxime, meg, Mélanie, Kari, Bruno. Caro, Céline.

Fikk meg til å tenke litt på Rennesøy.

En frossen bever. Visste ikke bevere hadde oransje tenner.


Etter en tre timer lang tur hjem igjen var det godt å hoppe til sengs, relativt sliten i bena. Er utrolig takknemlig for at jeg fikk være med på tur, og glemmer aldri hvor kjekt det var med hundeslede. Nå skal laptopen slukkes og jeg skal tilbake i skitrekket.

God helg til alle hjemme i Norge!

1 kommentar:

  1. Dette var kjekt å lese! Nydelige bilder også! Kjempekule ting du har gjort, og ja, de valpene var jammen verdt å gjøre et unntak for! Håper du koser deg i skitrekket også! Gleder meg til neste gang vi snakkes :)

    SvarSlett