19. april 2011

Cabane à sucre, bursdag og vår

Været blir varmere og varmere, og for en uke siden satt jeg ute i solen og gjorde lekser. Det lille vi så av sommer ble dessverre kortvarig, men nå er i alle fall snøen så godt som borte! Ellers krysser vi fingrene for at varmen kommer tilbake igjen så fort for mulig.

Som jeg avsluttet med i forrige innlegg var vi og spiste det tradisjonelle sirupsmåltidet på en ”cabane à sucre”. Ble fortalt at vi var litt uheldige, og at det vanligvis var mye bedre, men uten å vite hvordan det pleier å smake så falt det i smak hos meg. Har ingen bilder innendørs, men måltidet bestod av en ertesuppe som forrett, etterfulgt av skinke, bønner, poteter og egg stekt og kokt i sirup. Til slutt kunne vi selvfølgelig spise ”de la tire d’érable”, like søtt og godt som alltid.






Da vi kom hjem var det fullt bursdagsselskap for Émilie som fylte fire år.







Senere på kvelden dro jeg sammen med Mélanie på en dansekonsert på skolen, og enda senere dro vi på hockeykamp med Andréa og Catherine.


Og så må jeg bare legge ut to bilder fra en av de fine varme kveldene vi hadde i forrige uke.



Det ble et innlegg skrevet i full fart, men har saa mye skolearbeid som maa gjoeres! I morgen kommer det innlegg om Montréal med Hanna, og tenk, naa er det bare to dager til jeg reiser til NEW YORK!

À bientôt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar