20. april 2011

Vårdager i Montréal

Ettersom forrige helgetur til Montréal ble en stor suksess var det med et stort smil jeg satte meg på bussen fredag kveld. Som sist gang var det for å møtte Hanna, en annen utvekslingsstudent fra Norge som reiser med samme program som meg, og vi kunne endelig "ta oss litt fri" og snakke norsk. Etter en times tid med shopping på fredagskvelden busset vi videre til den lille byen St.-Paul hvor Hanna bor, og jeg ble servert hjemmelaget brød med brunost. Vi ble sittende og snakke med den koselige vertsfamilien hennes, og hoppet til slutt til køys.

Lørdag morgen sto vi tidlig opp for å nyte dagen i Montréal. Vi begynte med et forsøk på å finne de kjente Montréal-trappene, men vi fant etter hvert ut at vi burde ha skjekket ut adressen på forhånd. Selv om vi ikke fant selve gaten vi letet etter, så ble det en veldig fin formiddagstur i et veldig typisk Montréal-strøk, og trappedosen ble dekket likevel. Masse bilder ble også tatt, og jeg er storfornøyd med min nye 85mm!






Mens været fortsatt var fint vandret vi rundt i diverse butikker, og jeg kjøpte meg bluse og shorts på Urban Outfitters. Vi startet også jakten etter ballsko til meg, noe som viste seg å være vanskeligere enn først trodd. Jeg ville bare ha noen helt enkle sølvpumps, men jeg tror virkelig jeg er skikkelig ute av moten, fordi ikke en eneste butikk hadde høyhelte sko i sølv! Til slutt fant jeg heldigvis noen fine og kunne puste lettet ut.





Resten av kvelden ble tilbrakt hjemme hos Hanna, og ettersom vi befinner oss i Québec måtte vi selvfølgelig følge med på Hockeykampen mellom Les Canadiens og Boston. Det ble også mye babling, både norsk mellom meg og Hanna og fransk sammen med vertsforeldrene hennes. Det er så ubeskrivelig herlig å kunne snakke skikkelig ut om opplevelsene vi har her borte, spesielt på norsk, og i tillegg har vi så mye til felles: småbarnsfamilie, liten by osv!



Søndag var det en god, lang frokost etterfulgt av returen hjem til Waterville. Jeg har virkelig hatt en kjempefin helg, og håper vi møtes igjen enten her borte eller hjemme i Norge!

Skulle gjerne skrevet masse masse mer, men har desverre veldig lite tid. Må bare understreke (igjen) at jeg har storkost, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg har blitt kjent med Hanna og har muligheten til å gjøre så mye kjekt!

Nå skal koffertene pakkes ferdig og kamerabatteriene lades opp, for i morgen er det NEW YORK! Håper dere får en flott påske hjemme i Norge (eller hvor i verden dere måtte befinne dere) med fint vær og masse sjokolade!

À bientôt!

3 kommentarer:

  1. Wow, seriøst fine bilder! Så bra at du koser deg :)

    SvarSlett
  2. Åh, det var så fint å ha deg på besøk! Nå har jeg stjålet to bilder fra deg, men hvis du ikke liker det sletter jeg dem med en gang. Du er tross alt den mest profesjonelle fotografen jeg kjenner, og jeg vil ikke være en tyv!

    SvarSlett
  3. Bildene dine er helt UTROLIG fine!! Kan jeg spørre deg hvilket kamera, linse og redigeringsprogram du bruker?:)

    SvarSlett